Pages

Muqaddimah

Assalamualaikum dan selamat datang ke blog areMaL. Blog ini adalah merupakan blog sendirian berhad. Segala yang tercatat dalam blog ini adalah hak pemilik blog kecuali diberitahu. Jika terdapat kesalahan fakta, kesalahfahaman isu atau yang berkaitan dengannya sila hubungi terus blogmaster :D

Perjalanan ini akan terhenti sekejap di lampu isyarat, dan akan diteruskan apabila lampunya bertukar HIJAU. Bersabarlah sekejap menunggu warna HIJAU itu, sementara warna MERAH dan KUNING silih berganti. Tapi ingat enjin jangan dimatikan!" TGNA

Jika Allah swt tidak menolongmu apa-apa yang kamu hendak, Nescaya tidak mungkin makhluk dapat menolongmu,Jika Dia tidak menunjukkanmu pada setiap jalan, Nescaya sesatlahmu sekalipun pakar yang menunjukkannya.
www.flickr.com
areMaL's items Go to areMaL's photostream

20 January 2010

Mengenang BULAN FC

Tulisan untuk mengenang kembali zaman persahabatan dan ukhwah ketika di UTM KL. Satu pasukan futsal telah dipilih daripada sahabat-sahabat dari Pantai Timur. Ganu nga Klate walaupun hanya sore jah ore ganu. hehe. Kami tidak membezakan negeri. Kami Muslim Kami Bersaudara :D Negeri lain takde sebab dah ada team masing-masing. Nie yang kena reject je. :D


Tok cukup sore. Tgh pege kamera sore
Nok dekat setahun doh pasukan nie tak pernah bermain bersama. Semua mengambil haluan sendiri. Ketua pasukan aka ore sedap sambung belajar Australia. Hok lain ada yang ke UTM Skudai dan ada yang dah berkerja. Ko guano kir? Ado hok tok abih Diploma lagi :( . Rezeki masing-masing. Dalam perjuangan ini, tiada bezanya di mana kita berada kerana tatkala nama Allah Tuhan mu dan Tuhanku diseru, nescaya hati kita bertaut dan bersatu. :)


Keeper nga Bek takdop dalam gambar

Gambar ketika ado tanding :D
Buleh g sampai separuh akhir. Hebat laa tu. hahaha. Bilo la buleh main futsal lagi nga sek-sek Bule nieh? Banyak pengalaman yang telah dilalui bersama. Kalah dan menang. Kecewa dan gembira. Semua dikongsi bersama. Kami bukan sekadar satu pasukan futsal. "Més que un club" (More than a club). Kami adalah saudara. Motto FC Barcelona hehe.

Ya Allah…

Ampunilah daku dan sahabatku dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang.

Ya Allah…
Lindunglah sahabatku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan mendadaknya seksaMu dan berbagai macam murkaMu.

Ya Allah…
Sungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah Kami dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

Ya Allah…
Kurniakanlah kepadanya jiwa ketaqwaan dan sucikanlah. Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.

Berilah kemudahan pada kami atas segala kesulitan-kesulitan kami,
karena menghilangkan kesulitan itu mudah saja bagi Mu ya Allah.

Amin.. Ya Robbal 'alamin...
 Berminat untuk mengenali ahli-ahli bulan? Masuk baco post hok lamo nih http://aremalzz.blogspot.com/2009/04/bulan-fc-aka-bule-fc.html.

1 comment:

Anonymous said...

yolo doh ma...gtu la hidup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...